Monday, September 6, 2010

Matlab Workshop

UTM Skudai N28,14 Ogos: Satu kursus tentang penggunaan perisian yang sememangnya sering di gunakan oleh pelajar engineering iaitu Matlab telah diadakan dengan anjuran kelab BIOMEHS dengan usahasama Biosignal Processing Research Group.

Seramai 50 peserta telah mengambil bahagian dalam kursus ini dan tenaga pengajar adalah Dr. Malarvili yang sememangnya amat berpengalaman puas dalam pengunaan software ini. Beliau juga merupakan seorang lecturer yang berpengalaman luas bidang dalam Biomedical Signal Processing.   Kursus ini adalah penting untuk semua pelajar engineering di sebabkan kebanyakkan subjek memerlukan software ini untuk di implikasikan.

"Program ini adalah amat diperlukan oleh semua pelajar engineering,disebabkan kita perlu selesaikan banyak perkara melibatkan software ini seperti Digital Signal Processing, Biomedical Signal Processing, Medical Imaging, Problem Based Laboratories (PBL) dan yang paling penting sekali ialah Final Year Project ",ujar Pengarah Program iaitu Radha Swathe Priya.


sumber maklumat di ambil dari Biomehs

No comments:

Post a Comment