Tuesday, September 7, 2010

Harvard Business School Study Case

UTM Skudai,P23 18 Ogos: Kesemua pelajar Tahun 1 dan Tahun 4 adalah di wajibkan untuk menghadiri satu seminar iaitu dipanggil Harvard Business School Study Case. Objektifnya adalah untuk memberi pendedahan sebenar mengenai sistem pembelajaran di Harvard di samping para pelajar mempelajari kemahiran generic skills dan bekerja dalam kumpulan apabila kita di beri sesuatu tugasan dan case study

Seminar ini di terajui oleh Dr. Azli sebagai coordinator yang mana para pelajar diberi satu case study dalam bentuk petikan dan baca dan fahamkan apa yang terkandung dalam case study tersebut. Selepas itu para pelajar di kehendaki mencari fakta,menghuraikan analysis  of the actual problem dan terakhir sekali ialah cari recommendation dan solution bagi case study tersebut.

Ianya amat bersesuaian dan amat berguna untuk para pelajar dapat mengembangkan idea dan cadangan mereka justeru dapat memperbaiki communication skills mereka. Di harapkan program seperti ini dapat di teruskan untuk batch yang seterusnya. 


Dr. Azli memberi penerangan kepada para peserta.

Tajuknya yang agak mencabar..
Berbincang di kalangan ahli kumpulan..
 sumber gambar di ambil dari Mohd Nooh Omar's Photos


No comments:

Post a Comment